Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i13r88o26s46l17a52v 31P42e47t71r 1842100218931

Marnost nad marnost. Bože, odpust všem, kteří jsou...

0/0
9.1.2014 19:05

M42a84g41d63a 51S40l70á85d56k63o53v75á 5623839757860

Já jsem jedna z těch, kteří trpí církevním vlastnictvím v blízkém okolí. Nedala bych jim nic, zdanila bych jim všechno a ještě bych je třískala vším, co by mi přišlo pod ruku. Vlastnictvím rekreační cha¨ty, asi 40 m2, terorizují hlukem, vlezlovství a zcizováním všeho, co není připevněného řetězem, terorizují asi 400 lidí. Až se jednou někdo naštve a majetek jim podpálí, nemůže se nikdo divit.

+2/−1
9.1.2014 13:50

P38e36t88r 29K28u16d40l58i75č85k18a 5612414495

Nějakej srdceryvnej osobní příběh? A jak to souvisí s restitucema?

+2/0
9.1.2014 13:56

M36a84g63d84a 75S23l51á71d84k84o73v26á 5413619917410

S restitucema to souvisí tak. Když tímto malým majetkem dokáží terorizovat kde koho, jak to asi dopadne, když toho dostanou víc. Docela bych vám přála, něco takového v sousedství.

+2/−2
9.1.2014 14:00

P89e47t66r 59K43u58d20l91i74č36k54a 5812864645

Nevím, kdo tam koho teda terorizuje, to jste neráčila sdělit.

+4/0
9.1.2014 14:02

M32a18g54d16a 37S68l21á76d17k61o45v66á 5503149557110

Vypíši vám to tedy se vším všudy.  Kolem rybníka asi 40 chat. Z toho 37 v majetku jednotlivců 1 majetek fary, 2 pronajímací. Ty 3,  pronajímací + fara, tam jezdí lidi, ktří mají úplně jinou náruru, než ti domácí. Řvou, kradou a lezou člověku málem do kuchyně. To znamená, že svojí bezohlkedností terorizují své okolí. Sama jsem zažila, že když jsem si dovlekla vlastními silami osekané soušky k chatě, nachystaná jít pro další, uviděla jsem dva chlapečky plížící se za chatami. Ukryla jsem se za stromem a čekala co bude. Milí chlapečci popadli soušky, které jsem tam před 5ti minutami odložila, hodili si je na rameno a brali směr, křesťanská chata. Jak chcete zmlátit 2 zloděje, aby vám ani jeden neprchl? To se chytne za vlásky a hlavičkami se mlátí o sebe. A pak nezbývá než šekat, jestli nepřiletí křesťanská samička s blbými kecy. Já bych to uvítala. protože bych požadovala náhradu za všechno ukradené dřevo. A tak je to pořád. Na cestu postaví stany, trhají, co si člověk zasadí atd. Z plna srdce je nenávidíme a přejeme jim, aby je přinejmenším odnesli čerti.

+2/0
9.1.2014 14:17

P73e77t65r 43K95u70d94l80i16č76k73a 5712204495

Ale paní Sládková, to je přece problém konkrétních lidí a ne církve jako organizace. To je stejné jako kdyby firma XY měla u vás chatu a nezvedenej synáček jednoho ze zaměstnanců by vám pošlapal záhon růží. To byste chtěla té firmě XY chatu sebrat? Takový soudedský vztahy se snad řeší vzájemnou domluvou, potažmo v případě nějakých zásadních krádeží a rušení nočního klidu můžete zavolat policajty. Ale na základě této zkušenosti nic nevracet církvím? To fakt nemůžete myslet vážně.;-)

+3/−1
9.1.2014 14:42

M68a68g83d29a 61S64l71á35d34k33o29v22á 5393149247760

Ale já to nemyslím vážně. Já si jen chtěla ny ty prevíty postěžovat.;-D Ovšem opravdu mám obavy, jestli s větším majetkem nebudou terorizovat víc. To už je víc o nevymahatelnosti práva.

+1/−2
9.1.2014 14:46

J17a15n 45C72h61r75á26s52t67e61k 7236731982593

R^ ;-D Ale popsala jste to krááásně! Tu rekreační oblast a zážitky z ní.

+1/0
9.1.2014 14:52

M93a49g66d67a 92S75l81á31d52k89o39v48á 5533429237820

;-D

+1/0
9.1.2014 14:55

P40e89t65r 39K69u67d35l46i86č92k52a 5412604105

No vidíte pane Chrástku. Před chvíli jste tvrdil jak vám jsou církve ukradené a že nejde o nenávist a paní Sládkovou plusujete až se z vás kouří. Tak nějak nevím jak to vlastně máte:-)

+3/−1
9.1.2014 15:03

J51a97n 35C73h38r79á55s71t20e48k 7936851622553

Nebuďte suchar, ten popis je nádherně komický a trefný. Za to jsem to ohodnotil. Je jedno, zda to byli fakani ze sokola na církevní mládežníci. I když - ti církevní by se snad měli chovat pokorně, slušně a s úctou, jak jim to jistojistě pan farář říká na náboženství, nebo ne?;-)

0/−1
9.1.2014 16:23

P43e23t31r 82K38u84d31l32i17č69k89a 5352244295

Na základě osobní zkušenosti s pár prevítama (notabene to ani nemusí být farníci) máte strach, že církev s větším majetkem bude terorizovat víc. Vy jste srandovní:-)

+3/0
9.1.2014 15:01

M80a10g32d50a 69S51l48á40d23k78o14v43á 5373679787260

Že jo,;-D

+3/0
9.1.2014 15:05

M45i82l14o79š 13P72e70c69h12a75r 6789280896647

Presumpce viny…

+1/0
9.1.2014 15:10

M83i12l65o36š 90P20e26c53h26a21r 6169120106527

Aha, takže vy byste okradenému nic nevrátila (a to nevracíte vy, z vašich peněz na to nejde ani koruna), ale ještě byste ho znovu okradla? Vy jste pěkný zlodějský ptáček, jen co je pravda. Mimochodem tohle znáte? —

„§ 356 Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod

(1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.“

To na vás sedí jak sedínka na hrnec.

+2/0
9.1.2014 14:06

M78a94g56d62a 53S89l34á17d31k43o25v17á 5393629487920

Oni svým chováním se o tu nenávist sami zasluhují. Až mi vrátí všechno co mi ukradli, hlavně dřevo, kotouč, a klid, můžem se bavit dál.

+1/−1
9.1.2014 14:20

M72i30l50o57š 94P11e77c10h76a68r 6109910666927

Církev vám ukradla dřevo, kotouč a klid? 8-o Církev, to jsou ca. dvě miliardy lidí, v České republice téměř půl druhého milionu lidí. Ty všechny nenávidíte? Ty všechny byste okradla? Ti všichni si tu nenávist zasluhují? Paninko paninko…

+3/0
9.1.2014 14:26

M72a10g72d28a 89S17l28á25d74k10o40v76á 5803319207820

Vím, že je to blbé, házet na pár rodin, které si u fary zajistí levný pronájem chaty, ale oni nás tak neskutečně štvou, že to člověk klidně přisoudí celé církvi, politikům, nedokonalým zákonům a já nevím komu ještě. Je v tom bezmoc. My, samozřejmě ohleduolní chataři, jsme si vzali půjčky, dřeli o víkendech, vložili finance, zdraví, práci a já nevím co ještě a pak přijdou bezohlední roztahovači a naše vložené síly jsou v pr....

+2/−2
9.1.2014 14:35

V80l63a14d32i47m85í61r 51S56t76u26d55e84n84ý 5898428495370

A těmi "bezohlednými roztahovači" máte na na mysli koho? Pochopte - připadá mi trochu divné, že se svými stesky dorazíte ausgerechnet pod článek o církevních restitucích, když v podstatě kritizujete mezilidské vztahy. Když Vás shodou náhod pokálí holub před kostelem, nebo si tamtéž podvrtnete kotník, budete kritizovat církev?

+2/0
9.1.2014 14:45

M70a24g44d20a 71S40l73á56d54k49o27v28á 5293569897930

No, holuba bych asi kvalifikovala trochu jinak. Jinak zevšeobecňuji, což se dělat nemá. Křesťanská chata, křesťani bezohlední, nevychovaní. Politici, úplatní, nepřispůsobiví, zneužívači. Asi tak.

+1/−2
9.1.2014 14:49

P86e46t86r 43K55u85d48l30i70č23k89a 5712404885

"že to člověk klidně přisoudí celé církvi, politikům....." No a to je právě ten problém

0/0
9.1.2014 14:46

M20a96g36d53a 59S94l48á69d90k73o57v89á 5403219347380

No, ale já jsem si fakt ulevila. Tak mne na jaře zase chvíli nebudou štvát;-D;-D;-D.

0/0
9.1.2014 14:51

M56i69r65o90s96l52a55v 15P81e83t75r 1232490578491

Paní Sládková, bydlí tam věřící anebo to církev pronajala nevěřícím?

+1/0
9.1.2014 17:32

M12a26g65d39a 29S90l75á95d93k55o27v54á 5223859647540

Lidi chodící do kostela a křesťanská mládež. Ale jestli jsou věřící to nevím.

0/0
9.1.2014 17:38

V37l95a41d65i30m16í49r 91S66t51u30d71e74n29ý 5348298435330

Počítám, že se jedná o další fake-identitu. Fotka z roku 1960, nenávistné výkřiky a o lokaci onoho objektu se nic konkrétnějšího nedozvíme. Provokatér.

+2/0
9.1.2014 14:10

M55a73g74d80a 14S47l80á72d70k44o78v96á 5423299267380

Ale prd provokatér. Fotka je trochu pozdějšího věku a my tím fakt trpíme. Vnímáme stejně chatu fary, jako podnikové. Je to prostě průšvih, když se mezi soukromé chaty vmístí jakákoliv skupinová. Asi tak.

+1/−1
9.1.2014 14:28

J48i26ř17í 91S29v94o76b72o72d76a 9695148303746

Ve svém článku zdůrazňujete existenci "velmi hlasitých odpůrců" církevních restitucí, o druhé straně pak říkáte, že "prakticky vůbec neexistuje". Na to, že podle Vás "prakticky vůbec neexistuje", se jí povedl husarský kousek – dosáhla prosazení a schválení tzv. církevních restitucí v parlamentu a je z toho platný zákon. Odpůrci tohoto zákona, ač jsou podle Vás "velmi hlasití", nemají na platnost ani průběh tohoto zákona vůbec žádný vliv. Navíc pokud to můžeme hodnotit podle průzkumů veřejného mínění, tak drtivá většina obyvatel s tímto zákonem nesouhlasí. Tím pochopitelně není řečeno, že ona většina má pravdu, ovšem tím zajímavěji se jeví skutečnost, že se to podařilo prosadit i proti vůli většiny. Spíše bych od Vás očekával, že sprásknete ruce a řeknete: ZÁZRAK!

Stejný argumentační rozpor lze pozorovat v tomto Vašem výroku: "Ani církev samotná z toho nadšená není. Přinese jí to velké starosti."

Podobné "argumenty" sem přinesli i někteří diskutující, kteří hovoří o tom, jakou ohromnou zátěží se pro církev stane nově nabytý majetek, dokonce že na tom bude ještě tratit. Zároveň zde například Vladimír Studený argumentuje, že "profit z užívání původně církevního majetku činí ročně cca 14 mld. Kč". Tak jak to tedy je? Je to výhodné, nebo je to nevýhodné? Ani v tomto ohledu nedokáží obhájci církevních restitucí hovořit tak, aby se jejich názor nedal primitivně snadno rozporovat.

Církevní restituce se dají obhájit kvalifikovaně a důvodně. Ale Váš způsob obhajoby i to, co zde jako obhajobu církevních restitucí předvádějí někteří diskutující, je vyloženě trapný a celý ten proces přímo degraduje. Jestliže obhájci církevních restitucí nedokážou najít lepší argumenty, než jsou nesmysly nebo dokonce lži, diví se někdo, že to vzbuzuje takové pochybnosti o oprávněnosti církevních restitucí? Jak potom chcete lidi přesvědčit, že je to správné?

+1/−5
9.1.2014 12:09

V30l96a21d88i39m90í79r 55S91t93u84d57e45n14ý 5238688195110

Moc se v tom pipláte. Zkuste si odpovědět na jednoduché otázky - zabavili komunisté církvím majetek bez náhrady? Je správné, aby byl tento majetek (resp.jen 56% toho majetku) vrácen? Měly na to politické reprezentace (a tím míním jak pravicové, tak i levicové) dostatek času?

+7/0
9.1.2014 12:46

J54i46ř79í 18S22v50o13b60o96d12a 9185368763756

Já ani tak nezpochybňuji restituce jako takové. Zpochybňuji způsob, jakým jsou obhajovány – značně nevěrohodně – což pochopitelně vrhá stín pochybností na samotný princip tzv. církevních restitucí.

To, co dnes označujeme jako církevní restituce, totiž neprobíhá jako odpověď na ty jednoduché otázky, které jste právě teď položil. Proč například katolická církev potřebovala všeobecnou dohodu s většinou ostatních církví? Vždyť to bylo přece tak jednoduché. Nebo ne?

Například církev Bratrská jednota baptistů odmítla jakékoli finanční odškodnění od státu. Měli dostat přes čtvrt miliardy korun, ale upřímně přiznali, že jejich majetkové škody byly, oproti částce, která jim byla nabídnuta, naprosto zanedbatelné – proto nepožádali o nic, dokonce ani o to, na co měli nárok. Jako jediná církev se Baptisté odmítli zapojit do všeobecné dohody, která naprosté většině církví nabízí mnohem větší odškodnění, než na jaké by měly faktický nárok. Katolická církev totiž "rozdala" i své vlastní miliardy, aby dosáhla všeobecné dohody s ostatními církvemi, bez níž by se "církevní restituce" v nyní schváleném rozsahu prostě nemohly uskutečnit. Jak je to možné?

Proč není zohledněn fakt, že stát chod církví desítky let financoval (bez ohledu na ideologické pozadí) a také vynakládal obrovské prostředky na údržbu majetku, který principiálně není zdrojem zisku (např. církevní památky). Navíc údržbu většiny budov, které mají statut památky (většina sakrálních budov), bude stát i nadále financovat. Církve tedy získají výdělečný majetek, ale starost o financování oprav památek, které se stanou jejich majetkem, nebudou muset i nadále řešit a nebo jen poměrově.

Těch otázek je prostě mnohem víc.

+1/−1
9.1.2014 13:06

M51i94r23o80s85l52a88v 35P58e91t33r 1222170718591

Pane Svoboda, absolutní spravedlnost nemůže existovat. Vratte života zastřelených ve válce a mučených za komančů. Proto finance jsou náhrada za to, co  nelze odevzdat. Baptisté jsou nejskromnější církev, říká se, že spávají v truhle. Mají možná svého sponzora, ale diskutovat o nevrácené ukradeného je velmi trapné.Nebojte, se, že potom nechají vlastní majetek chátrat...Aby měly církve stálý příjem, logicky musí v něčem podnikat, nikdy to ale není okrádáním druhého. To může být jen fikce duševně nemocného.

+2/−1
9.1.2014 13:14

J71i58ř13í 67K68i58n83d94l 2228847703847

Proč například katolická církev potřebovala všeobecnou dohodu s většinou ostatních církví? Dohoda byla nutná z důvodu, že ostatní církve protestovaly proti tomu, aby byl církvi majetek vrácen.  Tvrdíte, že stát věnoval obrovské prostředky na obnovu památek pak a tedy nechápu, proč jsou kláštery vráceny církevním řádu zdevastované stavu. Proč se většina kostelů v důsledku péče komunistického státu zřítila. Dole píši, že stát na církve vynaložil v letech 1948 – 2007 ze státního rozpočtu  60,6 mld.Kč. Když se tato částka odečetla od zisků, které měl stát v uvedené době z majetku církve, tak čistý zisk pro stát činil 229,2 mld. Kč. Kde jste vzal informaci, že církev rozdala,  církev rozdala své vlastní miliardy, aby  byly církevní restituce schváleny. Kde ty miliardy vzala.

+1/0
9.1.2014 13:25

J78i93ř76í 47S64v27o18b15o49d89a 9415828663216

Tak vidíte, uvedl jste jednu velmi pozoruhodnou věc. Cituji Vás: "Dohoda byla nutná z důvodu, že ostatní církve protestovaly proti tomu, aby byl církvi majetek vrácen."

Tedy řeknu Vám, takovou větu bych od obhájce církevních restitucí opravdu nečekal. Nabízí se totiž následná otázka – proč už ostatní církve neprotestují? Odpověď je jednoduchá. Římsko-katolická církev totiž těmto ostatním církvím nabídla možnost ukrojit si z toho obrovského "koláče" církevních restitucí tak velkou část, aby už neměly důvod protestovat. Jinými slovy – nechaly se uplatit.

Máte pravdu, že v průběhu minulé éry zaniklo mnoho sakrálních památek v důsledku nedostatečné péče nebo i záměrné likvidace. Naprosto podstatná část však zůstala zachována a byla udržována. Je zajímavé, že uvádíte přesnou částku, kterou stát podle Vás vynaložil na církve v letech 1948 až 2007 a sice 60,6 mld. Kč – dokonce i s desetinnou čárkou. Jenže taková statistika neexistuje, protože ji nikdo neprovedl. Je prakticky nemožné vyčíslit všechny náklady, které stát vynaložil nejen na platy duchovních (ty se relativně vyčíslit dají), ale na opakované opravy památek, na jejich rekonstrukce, záchranné práce v blízkosti důlních děl i na restaurační práce sakrálních předmětů všeho druhu. Většina sakrálních soch na venkovních prostranstvích byla po druhé světové válce nahrazena kopiemi a originály byly umístěny do depozitářů a muzeí – v souladu trendem v Evropě. Jenom tyto akce měly hodnotu desítek miliard, protože šlo o umělecké zakázky. Pokud bychom chtěli vymezit nějakou částku v dnešních hodnotách, tak to jsou biliony korun a ne jen desítky miliard.

0/−3
9.1.2014 14:36

M29i86r86o83s98l42a41v 10P34e52t14r 1682180268671

Pane Svoboda, ideální demagogie. Církve se nechali uplatit. A není tomu právě naoak??? Ty hamižná křesťanská církev nabídla 20% svého majetku všem novým církvím. Je to opravdu hamižná církev, topící se ve zlatě?

+1/0
9.1.2014 17:37

M10i11r94o25s66l20a41v 81P54e68t94r 1972650208801

Pane Svoboda, absolutní spravedlnost nemůže existovat. Vratte života zastřelených ve válce a umučených za komančů! Proto finance jsou náhrada za to, co už nelze odevzdat. Baptisté jsou nejskromnější církev, říká se , že spávají v truhle. Možná jedí vzduch a světlo jako energii nepotřebují, třeba jim to dává bůh. Nebojte se, že nechají vlastní majetek chátrat. Aby měly církve stálý příjem, logicky musí v něčem podnikat, nikdy to není na úkor druhého. To může být jen fikce nesvéprávného člověka. A proč vám nevadí solárky, kde měsíčně dáváme zlodějům ze svých daní nesrovnatelně víc? Nemají tady někteří lidé zvrácené myšlení? Nevrátit kradené a být lhostejný k skutečným solárním zlodějům, přesto, že okrádají i vás.

+1/0
9.1.2014 13:26

J27i30ř11í 56S39v96o17b37o85d37a 9525788683346

Já vím, že absolutní spravedlnosti nelze lidskými prostředky dosáhnout. Jenže proč by takový argument měl znít právě z úst církve? Právě církve říkají: my jsme ti, kteří se snaží následovat Krista – a to nejen jako Pána, ale také jako Nejvyšší morální princip. Zvláště katolická církev to říká – přesně řečeno tvrdí, že právě skrze ní a celou její strukturu působí Duch Svatý. Chápu, že tato církev trvá na pravdivém názoru, že jí byl majetek protiprávně zkonfiskován. Bylo to amorální a nesprávné – s tím souhlasím. Proč ale se stejným nasazením týkajícím se morálky nehodnotí způsob, jakým církev ke svému majetku v minulosti přišla? Jde jí o majetek nebo o evangelium? Opravdu si nejsem jist, co je pro ni prioritní. Nejde přece o jen tak nějakého majitele – jde o církev. Každý, kdo jen trochu zná dějiny, tak ví, že katolická církev u nás získávala majetek z titulu poddanské a vrchnostenské moci – nikoli kvůli tomu, že by byla tak skvělým hospodářem.

Co se týče solárních elektráren. Vadí mně stejně jako Vám. A nejen ony. Vadí mně i plundrování našich polí, daru Božího, prostřednictvím pěstování energetických plodin – od řepky po japonský topol, které jsou spojeny nejen se znehodnocováním půdy, ale také s problematickým zpracováním v drahých a dotovaných provozech.

O tom se zde ale nediskutuje – stejně jako o nespočtu dalších zlodějen, které probíhaly a probíhají v naší zemi.

0/0
9.1.2014 14:38

M43i95l18a90n 46H48o88f45m67a98n 9119871153420

Slyšel jsem, že se připravuje "Zákon o registračních pokladnách do každého kostela". Neváíte o tom někdo něco?

0/−1
9.1.2014 10:51

V25l13a43d75i89m52í35r 83S67t60u86d70e92n72ý 5198868235410

O tom nic nevím. A Vy jste o tom slyšel kde?

0/0
9.1.2014 10:52

M71i57l21a71n 86H17o28f70m91a80n 9629111553500

Už si nevzpomínám, ale je to dobrý nápad, ne? Když už umí zdanit prázdná CDčka, čisté papíry a dárcovské SMSky, tak proč ne taky milodary? Víte kolik se v tom točí peněz?

+1/0
9.1.2014 11:02

V91l73a22d81i92m76í87r 25S97t59u38d56e14n75ý 5558258365790

No, já bych spíš řekl, že jste neslyšel nic a jen provokujete. Někdo třeba stejným stylem slyšel něco o tom, že Vaši rodiče jsou sourozenci.

+2/−2
9.1.2014 11:12

M84i69l26a56n 31H53o26f36m56a29n 9609531303650

Určitě vám nebudu vykládat co se v určitých kruzích připravuje. Tím spíš, že vaše reakce je na úrovni svaté prostoty. Kdyby to bylo před 200 lety nechal byste mně církví upálit, majetek zkonfiskovat (aby bylo teď co vracet...) a teď jste roztrpčený, že to už není tak jednoduché, viďte?

+1/−4
9.1.2014 11:19

V15l45a77d29i60m36í93r 46S52t55u58d61e43n39ý 5138518245750

Tak tomu říkám argumenty. Nejprve tajemně naznačíte své informace o dění v "určitých kruzích" a potom plácnete takovou hovadinu o upalování. Když to otočím - za husitských válek byste zřejmě nechal každý klášter zbořit a katolické kněží povraždit, že?

+3/0
9.1.2014 12:35

M54i81l26a85n 34H44o52f68m65a65n 9309681643540

Ani ne, kláštery samy o sobě jsou prospěšná zařízení, ale musejí být pod kontrolou. Církve ovšem daleko víc majetkově umravnil Josef II. Proč na něho nenadáváte?

0/−1
9.1.2014 12:50

M38i71r50o67s96l36a64v 98P85e48t26r 1692970698191

Pane Hofman, vratme se třeba do prvního století, vyčítejme nejen Rusům, Němcům ale i Uhrům a nevím komu ještě. Tady je hranice, kdy začli komanči krást. A to je dáno ZÁKONEM!!!

+3/0
9.1.2014 12:52

M85i33l14a14n 84H98o48f49m29a21n 9439751913700

Je vylký rozdíl mezi tím jak říkáte že "komanči kradli" a ostatními obdobími (před i po). Ať byli komunisti jacíkoliv, majetek zůstával ve státě, komunisti ho nepřeváděli do zahraničí a dost dobře hospodařili, proto státní majetek rostl tak, že po 1989 trvalo 5 let než novým demozlodějům došel a museli začít zvyšovat daně. 

A neodvolávejte se jako děcko na ZÁKON, který vyšel z poslanecké sněmovny, ti lidé nejsou schopni ničeho pořádného, cokoliv udělají není vůbec směroplatné.

+1/−3
9.1.2014 13:01

V37l26a83d90i14m33í70r 87S44t53u87d21e55n95ý 5768688635450

Komunisté dost dobře hospodařili? To jako že např. srovnatelné Rakousko bylo v roce 1989 ekonomicky daleko za námi? To myslíte vážně?

+4/0
9.1.2014 13:03

M81i58l79a42n 25H63o78f54m89a32n 9319561633590

Na to, že Rakousko bylo podporovaná ze Západu a mělo prokazatelný prospěch ze západního embarga uplatňovaného vůči soc. zemím - např. velká část rakouských firem dobře žila ze zprostředkovávání dodávek ze Západu do Československa a dál - na tom to Rakousko mohlo být ještě líp. Československo 1988 ale bylo už na úrovni třeba Itálie. Rozhodně zaujímalo v žebříčku zemí lepší postavení v 1989 než Česko 2012, které je na úrovni Kazachstánu nebo Tanzánie.

0/0
9.1.2014 13:13

M71i37l57o32š 41P78e93c46h48a96r 6889590266737

Nojo, já zapomněl, že 5 největších nepřátel byly jaro, léto, podzuim, zima a imperialismus. ;-D Kdybyste ty imperialisty neměli, museli byste si je snad vymyslet, abyste měli na koho svést vlastní nezdary.

+3/0
9.1.2014 14:53

M52i51l71a59n 56H97o92f43m90a94n 9109301213580

To je opravdu hloupá odpověď. Zkuste si ty údaje najít a když se vám to nepovede, zajděte do nějaké kontaktní kanceláře Evropské unie, kterých je v Česku jako máku. Loňský rok byl rokem pro granty komunikace s EU tak snad ještě všechno neuklidili...

0/−1
9.1.2014 15:45

M43i47l66o87š 89P37e48c27h48a54r 6379840516457

Nezlobte se na mě, ale svalovat vinu za neúspěch komunistického projektu na imperialisty, to opravdu neberu. Ono se to nepovedlo nikde na světě, ale ten systém za to jaksi nemůže…

+1/0
9.1.2014 15:56



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.