Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V34i88k22t22o82r 65S30o53u25č55e15k 5366255368708

Od početí je dítě jedinečná bytost s vlastním DNA. Potrat není nic jiného než asistovaná vražda. Je to objektivně špatný čin bez ohledu na okolnosti a pocity lidí. Ke špatnostem bude docházet vždy, avšak je iracionální je proto legalizovat. Potraty jsou pouze jedním z důsledků zcestných ideí, které zakořenili ve smýšlení lidí a zatemnili jim rozum, takže nedokáží a možná někdy ani nechtějí rozeznat dobro od zla.

0/−7
1.7.2013 20:07

P84a26v87e30l 98O63d13r90a81z30i43l 6574719507940

Vánoční kapr má taky unikátní DNA, a co z toho pro Součka plyne?

+3/−1
2.7.2013 15:18
Foto

V47l53a15d86i38m47í36r 23V50o55l37k84o 6260452567249

že jsem vánoční vrah;-)

+2/−1
2.7.2013 15:20

M26a58r29t28i45n79a 77M12o25u43d17r91á 7780343936789

ale vtipný ;-D

+2/−1
2.7.2013 18:41

V58i77k12t98o49r 85S87o43u71č75e42k 5926245468678

Zajímalo by mě jestli by jste se smála, kdyby Vás vaše matka potratila.

0/−2
3.7.2013 13:46

A44l66e13n83a 37V52e15s25e69l51á 3883521315558

To je ale hodně stupidní argument. Na to, aby se nesmála ji nemusela matka potratit... stačilo by, aby se neseznámila s jejím otcem, že.

Mimochodem, znám dost lidí, co by se nesmáli, kdyby jejich matka byla předtím nepotratila...

Teda zní to nesmyslně, ale spontánních potratů je docela hodně. Pokud šlo o chtěné těhotenství, dost často žena za pár měsíců po potratu otěhotní znovu... tj. je zplozeno a donošeno dítě, které by nebýt předchozího potratu nikdy na svět nepřišlo.

Úvahy "kdyby" nemají v těchto souvislostech nejmenšího smyslu.

+3/0
3.7.2013 17:45

V57i87k56t75o78r 16S24o45u16č38e37k 5246575528128

Snad dokážete rozlišit mezi zabitím zvířete a člověka? Nebo je pro vás stejné zabít člověka jako zvíře?

0/0
3.7.2013 13:18

J86a62n 64N57o98v49á87k 6934964506733

Do kdy a jestli vůbec je potrat "vpořádku" je věc filozoficko-eticko-biologická a nemá dle mého objektivně platnou pravdu. Jinak je to ovšem s reálným životem. V tom prostě k potratům dochází ať si zákony a morálka hlásají co chtějí. Proto je lepší, aby je dělali doktoři v nemocnici než aby je dělaly někde pokoutně báby andělíčkářky. Zároveň bych doporučil, aby se dělalo všechno možné, aby o ně klesal zájem - tj. antikoncepce, anonymní porody s možností okamžité adopce, ... Pak se ten problém bude postupně řešit sám od sebe, protože to opravdu násilné ukončení života je.

0/0
1.7.2013 13:09
Foto

V42l17a59d20i95m64í42r 85V83o29l66k23o 6170322327379

ale hlavně jakýkoli tlak na omezení svobody nemůže vycházet z ničeho jiného než z demokraticky schválené legislativy.....Katolické Polsko si demokraticky odhlasovalo protipotratové zákony, a mají je. Mě se nelíbí, ale respektuji to.

U nás je proti potratům menšina, tak se taky MUSÍ přizpůsobit demokraticky uzákoněnému povolení potratů.

Tzv. "morální hledisko" nesmí suplovat zákonnost, neboť je ryze subjektivní povahy, může apelovat na lidi, ale větší právo nemá.

+4/0
1.7.2013 13:18

O37n74d69ř79e10j 12K38o16l86á40ř 1533805663621

Máte pravdu, jinak to v demokracii fungovat nemůže.

0/0
1.7.2013 13:24

M90a15r11t45i98n63a 34M19o73u94d38r72á 7320453726559

no a mimo ni holt fungují andělíčkářky.... ty mají za následek "pouze" vyšší sterilitu a úmrtnost žen, jejich klientek.

Takže otázka stojí spíše tak, zda chceme, aby naše dcery umíraly na následky pokoutních potratů, nebo jim raději umožníme-li důstojný a lege artis provedený zákrok. 

Když už jim nemůžeme zajistit lepší postavení matek samoživitelek nebo neumíme vychovat své syny k zodpovědnosti ... ;-€

+4/0
1.7.2013 16:38

O41n35d70ř22e23j 34K26o49l71á14ř 1113725783521

To není otázka demokracie. Pokud si stát demokraticky odsouhlasí zákaz potratů (Polsko), andělíčkářky tam nepochybně budou také. Nedemokratické by bylo pouze vnucení postoje menšiny většině. A s tím se opravdu neztotožňuji.

+1/−1
1.7.2013 16:45

M82a75r32t92i23n64a 77M18o67u96d28r63á 7790403176769

vymyká-li se vám téma potratů, tož vzhůru k politologii, filozofii nebo náboženství ;-D Jupíííí!

+2/0
1.7.2013 16:58

O65n65d60ř54e15j 81K68o53l38á73ř 1653395403961

Nechápu vaši reakci.

0/0
1.7.2013 17:09

D89a54n66a 89T28a16n79k19e80r 2933469729385

tzv. morální hledisko je velice důležité - a v případě, že zákonnost selže je to jediná brzda, která nám zachová lidskost. v hitlerovském německu se taky většina usnesla, že není dobře, aby existovali židi. příště to klidně můžou být cukrovkáři, můžou si za nemoc sami, stojí stát spoustu peněz, tak co s nima... když většina odsouhlasí, že se mají zplynovat, tak to hezky demokraticky přijmete?

+1/−1
2.7.2013 15:34
Foto

V52l57a42d93i19m71í15r 48V50o28l73k69o 6240312927289

problém je, že toto morální hledisko v potratové otázce nevnímá celá společnost stejně....a odmítači si usurpují právo na svou jedinou pravdu....v tom je třeba dle mne jim zabránit.

+2/−1
2.7.2013 15:41

O56n35d47ř21e77j 51K60o73l60á33ř 1363675843711

Do značné míry s vámi souhlasím. Jen bych zdůraznil aspekt, že likvidace plodu coby zárodku člověka je odmítnutím budoucího dítěte (trochudítěte) jako jakéhosi nežádoucího nádoru (ano, můžete mne obviňovat z přehánění). To je velké odmítnutí člověka a lidské důstojnosti. Nejde to měřit, ale něco to s člověkem dělá.  Legalizace tohoto fenoménu na jedné straně brání pokoutním nebezpečným potratům u andělíčkářek, na druhou stranu pomáhá snímat morální zodpovědnost. Nejen že neexistuje pevná hranice mezi věcí a člověkem, ale je problematická i hranice mezi smysluplným donošením různě postižených plodů, potažmo utrácením silně postižených dětí. Nastává efekt šikmé plochy, kde pokud morálně připustíme jeden etický problém, problémy závažnější, které s tímto úzce nebo i volněji souvisejí, se najednou zdají méně závažné. To není má teorie, to je ověřená praxe.

+1/−2
1.7.2013 13:20

A24l80e75n39a 21V20e44s64e92l34á 3913561715798

Nějaký konkrétní příklad té "ověřené praxe" by byl?

0/0
1.7.2013 13:22

O95n75d95ř22e61j 61K55o55l35á94ř 1853905833801

Jedna celá učebnice příkladů je nástup nacismu v Německu. Pro ty, kteří mají pocit, že to je příliš extrémní příklad, pak stačí uvést nutnou kauzalitu - prvně potraty, pak aktivní eutanazie. Můžu odkázat na dost dobře srozumitelné dílo Marka Váchy, přednosty Ústavu etiky III. lékařské fakulty UK. On je na rozdíl ode mne skutečný odborník na problematiku.

0/0
1.7.2013 13:27

A69l81e14n29a 76V36e46s96e40l13á 3213581625638

Takže zřejmě vidíte aktivní eutanázii taky jako "etický problém"? Za sebe v ní vidím problém spíše "technický", tj. jak zabránit jejímu zneužití. Na vlastní myšlence nevidím opravdu žádný etický problém.

+2/0
1.7.2013 13:38

O10n54d63ř15e70j 64K96o63l21á74ř 1153395253871

Pokud společnost řeší eutanázii jako etický problém, pak etickým problémem je, i kdybych s ní stokrát souhlasil.

Myšlenka se může stát etickým problémem, když ji veřejně vyslovím a společnost ji jako problém etiky pochopí.

0/0
1.7.2013 13:40

A84l89e47n36a 38V73e82s88e14l25á 3303341815648

No, tak to by ideje mojí babičky nazvaly slovy - lidi maj ho... co na práci a tak si vymejšlejí problémy.

V postatě máte pravdu. Nakonec ze všeho, když to okecám hodně velkou spoustou vznešeně znějících slov, mohu vyrobit společenský etický problém.

+1/0
1.7.2013 13:50

O72n84d62ř97e97j 54K11o70l89á25ř 1363855263571

Když velká část společnosti proti něčemu z morálních důvodů vystupuje, asi to problém bude.

0/0
1.7.2013 13:54

A17l97e89n60a 47V61e17s92e75l81á 3843791735958

Tady už jsme právě jen v té rovině vznešených slov - pro mě bez obsahu. Ať už jsou to "ideje" či "etický problém" nebo "velká část společnosti"...

Nerozumím řeči vašeho kmene...

0/0
1.7.2013 13:56

O39n43d79ř87e98j 34K78o57l75á17ř 1843245273941

Já bohužel zase nerozumím vám. Demokratická společnost přece funguje tak, že se lidé ke všemu možnému vyjadřují. Ať už jde o virózu prezidenta nebo spor o levicové či pravicové směřování země. Lze celkem objektivně posoudit, jestli některá věc vyvolává polemiku nebo ne. Eutanázie sem patří, byť tuto polemiku můžete nazvat plácáním.

Obávám se, že ve skutečnosti tím plácáním vyjadřujete postoj, že s eutanázií souhlasíte a nechápete, jak s ní někdo souhlasit nemůže. Ale to není předmětem této diskuse.

0/0
1.7.2013 14:02

A74l20e49n21a 25V74e89s23e63l82á 3723741715968

Tak lidé si o všem možném pokecají i bez demokratické společnosti, což o to. Ale ne ze všeho, o čem se u piva či na netu drbe, nutno hned dělat "etický problém".

0/0
1.7.2013 14:16

O12n77d28ř33e57j 70K36o19l36á36ř 1613475103411

Tady už vidím vzájemné nepochopení zcela mimo problematiku této diskuse.

0/0
1.7.2013 14:19

A90l15e46n29a 66V42e81s35e69l68á 3143821825758

No, jak bych to... sama za sebe mám, myslím, názor poměrně dost blízký tomu vašemu. Ale řídím se jím právě jen sama za sebe. Při takhle nezávazném pokecu ho i řeknu nahlas - ale ani kamarádce, která by třeba byla zrovna v této rozhodovací fázi, bych si nedovolila ho cpát. Natožpak, abych volala po "celospolečenské diskuzi zabývající se řešením tohoto etického problému".

(Ovšem je pravda, že specielně toto téma "celospolečensky řeší" ponejvíce lidé, co vědí, že sami za sebe ho nikdy řešit nebudou muset. Ale připouštím, že jste jeden z mála, který to přizná. :-)

0/0
1.7.2013 14:31

P60e17t23r36a 37K75o79h56n82o36v52á 2893844470

R^ proto jsem si celkem snadno ztotožnila pana K. s dřívějším nickem, neboť jsme takových velkoslových a velkomyšlenkových diskusí, právě jen na téma potraty, vedli spolu několik. Byly zajímavé, to nezpochybňuji, navíc slušné, což je vždycky fajn, ale i tak jsem po nich měla pocit promarněného času a zbytečnosti ;-)

+1/0
1.7.2013 14:03

O82n87d73ř25e43j 98K18o26l62á15ř 1413895703421

Zkusím se polepšit ;-)

0/0
1.7.2013 14:05

P19e23t49r74a 94K75o11h23n10o34v70á 2303834180

Vím, že to tak asi nevyznělo, ale je tam schovaná i pochvala ;-)

+1/0
1.7.2013 14:12

O77n92d39ř80e94j 97K47o95l52á70ř 1833745583971

Díky, to potěší. Nezbývá mi, než vyslovit i pochvalu i vám. Není nadto zhádat se ve vší slušnosti;-) Věřím, že je spousta témat, kde se i shodneme (namátkou nabízím diskuse pod články pana Klušáka, ale pouze pro otrlé).

0/0
1.7.2013 14:17
Foto

V11l81a46d65i43m69í43r 42V61o57l24k82o 6340822627129

Můžete apelovat na krásu mateřství, přemlouvat, či pomoci vyřešit problém matky, která dítě nechce......a jsem všemi deseti pro. Potrat není určitě jen odblinknutí pár buněk. Tím to ale končí.....

......nátlak, průniky do porodnic, šikanování lékařů z gynekologie, plakáty zbytků tělíček...to už jsou věci za hranou, které do demokratické společnosti nepatří. (Ty plakáty tam zmiňuji proti, že taky porno nebo fekálie na billboard nepatří, byť by byly nevímjak přirozené)

+4/0
1.7.2013 13:31

O94n58d89ř39e33j 33K33o46l91á33ř 1463655513651

Zbraně v druhé části rozhodně diskusi ničí. Ale zásadně nesouhlasím, že potratem vše končí. Právě že ne, a v tom je asi jádro problému.

0/0
1.7.2013 13:34
Foto

V98l46a77d98i41m63í67r 37V59o50l74k25o 6450242977699

ale jo, ale je to zase problém ženy,.....její výčitky svědomí....její možná neplodnost, atd. Tj. informovat, radit jim, to ano, ale tlak ne.;-)

+2/0
1.7.2013 13:45

O24n83d92ř57e22j 92K44o34l74á76ř 1443545413961

Promiňte za extrém, to jen pro pochopení. Když se člověk uchýlí k vraždě (živého člověka), překročil tím jakousi hranici. Je prokázáno, že rozhodnutí k první vraždě (nebyla-li v silném afektu) je obtížné, k dalším případným vraždám už nikoli.

Vražda změnila pachatele. Už to není ten člověk, co předtím. Podobně když se rozhodnu krást v obchodě, musím si k tomu nějak přeskládat své hodnoty. Pokud se mi to podaří a překročím jednou řeku, již na protějším břehu zůstávám.

Tím vším chci říci, že činy proměňují člověka. A i když je potrat "něco normálního", ve skutečnosti je to daleko závažnější krok, než si většina lidí uvědomuje.

0/0
1.7.2013 13:52
Foto

V13l90a76d61i21m46í82r 92V29o93l73k45o 6170252237869

já si nemyslím, že je to banalita.....jen, že je to klasický případ, kdy právo ženy vyhrává nad právy ostatních. Rozumím jejich dotčení, ale nedbám;-)

Není to ostatně jediný případ, kdy je právo jednoho nadřazeno nad právy ostatních.....život je takový. Je to z blbých řešení pořád to nejlepší.

+1/0
1.7.2013 13:55

O18n35d75ř76e49j 52K18o39l71á64ř 1213125323951

Jo, rozumím vám. Hledáním menšího zla se logicky může dospět k potratu. Jenže měly by existovat (a běžně existují) nějaké hranice. Co ještě možné je, co už ne. A o tom je také tato debata.

0/0
1.7.2013 13:58

T18e36r40e55z59a 97H62a34j77k24o76v94a 5887292224140

Povoleni potratu nesnima v zadnem pripade moralni odpovednost. Urcite ne u te nechtene tehotne zeny. Kdy zacnou sakra muzi u sebe?

0/0
14.7.2013 12:24
Foto

V77l30a46d65i51m68í76r 91V53o94l60k14o 6960982437609

PROMLUVA k otcům regulátorům.

Vaše vyživovací povinnosti také začínají až porodem, takže se smiřte se stejným načasováním vašich práv k dítěti. Tečka. Do vagíny smíte jen, jste-li zván. Nepatří vám tam nic......a tu jednu línou buňku jste dal stejně darem jako se dává bonboniéra na návštěvě. Nevyplývají z ní žádná práva.;-D

+9/0
1.7.2013 13:05

T96e20r67e42z88a 57H26a59j62k39o21v98a 5817602334950

V

0/0
1.7.2013 13:06

O35n92d43ř73e46j 80K36o41l43á85ř 1603975933651

Práva v první řadě asi ne. Ale muž je spoluploditelem dítěte, je to tedy také jeho dítě, byť třeba ve formě zárodku. Problematika potratů je poněkud složitější a morálně rozhodně není neutrální. Proč by žena měla nést plnou zodpovědnost i za chování muže? Proč by o dítěti, které je ve vývinu, měla rozhodovat žena jako o pouze svém problému, o pouhé součásti svého těla?

0/−2
1.7.2013 13:09
Foto

V34l44a62d78i83m30í85r 32V55o61l69k82o 6360392687949

v poslední větě bych si, být vámi ještě jednou přečetl přivlastňovací zájmeno......ano SVÉHO;-)

+2/0
1.7.2013 13:11

T41e30r97e35z20a 62H35a96j79k69o78v34a 5567382584310

Pane Kolat, dejme tomu, zenejaka zena otehotni a muz bude mit pravo na to , aby ji interupci zakazal. Tam asi miri blog. Chtel byste byt v jeji kuzi? Asi tak 10 za zivot?

+1/0
1.7.2013 13:20

O93n38d94ř57e29j 97K40o46l72á78ř 1413735893191

Má mít muž právo ženě interrupci zakázat? Takto bych to asi nestavěl. To by mohlo být i dosti alibistické. Muž by měl mít morální právo se k tomu vyjádřit a apelovat na ženu, muž by měl mít zodpovědnost za plod. A také by si měl uvědomit, co pro ženu těhotenství znamená a měl by stát na její straně, ne od ní dávat ruce pryč.

+1/0
1.7.2013 13:31
Foto

V50l67a45d12i65m61í72r 83V12o97l46k82o 6190142947399

tadyR^

+1/0
1.7.2013 13:46

T93e95r39e75z54a 40H81a48j96k11o82v34a 5557772884440

Ano, tak zacnete u muzu, kteri ty deti plodi. R^

0/0
1.7.2013 19:17

J86a39n12a 42S32t89e75h85l47í90k40o57v74á 2209920440176

R^

0/0
1.7.2013 14:52

V78e82n11d96u45l78a 68S28z48l11a81u36e27r15o23v62á 7592536177718

Problém bude asi ve vaší naprosto liché argumentaci a nepochopení pojmů axiom a důkaz. Vaše tvrzení: "Plod je živým člověkem" Váš důkaz: " V jistém okamžiku se z plodu stává člověk." (tvrdíte-li, že je toto důkaz, že plod je živým člověkem, je to také důkaz, že vajíčko či spermie je živý člověk)

Nyní Váš komentář k "důkazu": "Důkaz vychází z axiomu, že člověk má nezadatelné právo na život, čili zabít člověka je zločin."  - Jak z tohoto "axiomu" důkaz (pro jistotu připomínám: "V jistém okamžiku se z plodu stává člověk.") vychází? Řečnická otázka - jistěže nijak. Myslím, že to chtělo dávat pozor na střední při matice;-)

+5/0
1.7.2013 11:36

T72e48r27e20z91a 83H23a81j17k38o13v65a 5747552714760

R^

0/0
1.7.2013 12:38



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.